Selasa, Oktober 20, 2015

Projek Terkini - Ladang Tin MJ Fatonah

Dengan Lafaz Bismillahirrahmanirrahim, MJ Fatonah Sdn Bhd memulakan tanaman Pohon Syurga.  Ingin merebut Sunnah Nabi dan memiliki pohon yang terdapat namanya di dalam Al Quran.  Mendapat info melalui sahabat-sahabat alam maya, bacaan di internet dan forum-forum, MJ Fatonah memulakan dengan 10 variety pohon Tin.

Variety Red Khutmani

Variety Beat Ramon
Variety Victoria
Variety Masui Dauphine (J)
Green Jordan

Purple Jordan
Variety Noire de Caromb (NDC)

Variety Taiwan Golden Fig (TGF)

Variety Texas

Variety Brown Turkey Modified -6 (BTM6)

Kami maklum, begitu ramai peminat pohon tin ini namun tak ramai yang mampu untuk memilikinya.  Oleh itu, kami di sini ingin merealisasikan impian mereka untuk mengeluarkan pohon-pohon Tin mampu milik dengan Satu Rumah Satu Pohon Tin agar lebih ramai saudara seislam dapat merasakan keenakkan dan khasiat buahnya mahupun daunnya.
Sahabat usahawan pohon Tin jangan khuatir, ia tidak akan menjejaskan perniagaan kalian.  Saya tetap menyokong usaha kalian membawa lebih banyak lagi variety dari luar untuk dimiliki oleh figgers di Malaysia.
Jutaan terima kasih kepada Sahabat MJ Fatonah.. Naser atas bantuan beliau memilih variety untuk di tanam.  Insya Allah akan ditambah beberapa variety lagi sebagai koleksi.

Antara variety yang dipilih sebagai permulaan adalah:
1.  Masui Dauphine (J)
2.  Green Jordan
3.  Purple Jordan
4.  Red Khutmani
5.  Taiwan Golden Fig (TGF)
6.  BTM 6
7.  Victoria
8.  Texas
9.  Beat Ramon
10. Noire de Caromb (NDC)

Projek tanaman Tin ini kami serahkan kepada usahawan muda, Amirul Farhan untuk menguruskannya di bawah pemantauan rapi oleh MJ Fatonah.


Tiada ulasan: